دبیر فدراسیون کشتی: جام یادگار امام در شهرهای دیگر نیز برگزار می

عارف ربطی: با تصویب هیات رییسه جام یادگار امام (ره) در استانهای دیگر برگزار خواهد شد

'عارف ربطی' دبیر فدراسیون کشتی پیرامون برگزاری جام بین‌المللی یادگار امام (ره) در سایر شهرهای کشور گفت: از بدو پایه‌ریزی مسابقه‌های بین المللی کشتی فرنگی جام 'یادگار امام (ره)' که نزدیک به 10 سال از آن می‌گذرد، این مسابقه‌ها به میزبانی خوب مردم شهر قم، تاکنون در این شهر برگزار شده است.

ربطی اضافه کرد: از آنجاییکه هدف فدراسیون کشتی، گسترش ورزش کشتی در سراسر کشور است، قصد و نیت ما این است این مسابقه‌ها از سال آینده به میزبانی استان‌های دیگری به جز استان قم و در شهرهای دیگر برگزار شود.

وی افزود: البته این مساله در ابتدا بایستی به تصویب اعضای هیات رییسه فدراسیون کشتی نیز برسد و سپس به مرحله اجرا درآید.

ربطی ادامه داد: ورزش کشتی چه آزاد و چه فرنگی بایستی در سراسر کشور گسترش و طرفدار پیدا کند و یکی از راهکارهای آن می‌تواند برگزاری مسابقه های بین‌المللی کشتی در شهرهای مختلف ایران باشد.

دبیر فدراسیون کشتی یادآور شد: ما در کشتی فرنگی، پشتوانه‌های خوبی در همه وزن‌ها داریم اما در کشتی آزاد، این پشتوانه‌ها کمتر است.

ربطی، دلیل حضور نداشتن اعضای تیم ملی کشتی فرنگی ایران شرکت کننده در پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی در بلاروس را خستگی جسمی و کم کردن وزن آنها دانست و گفت: ملی‌پوشان کشتی فرنگی، با هماهنگی اعضای کادرفنی تیم ملی از شرکت در این مسابقه ها معاف شدند که تصمیمی منطقی و درست بود.

داور سابق کشتی کشور گفت: اگر ملی‌پوشان کشتی فرنگی در این مسابقه‌ها به میدان می‌آمدند، انگیزه خود را از دست می‌دادند اما به جای آنها، پشتوانه‌های کشتی فرنگی به میدان رفتند تا انگیزه لازم را برای مسابقه‌های آینده پیدا کنند.

دبیر فدراسیون کشتی در مورد تورنمنت بین‌المللی کشتی فرنگی جام 'جهان پهلوان تختی' در جزیره کیش نیز گفت: وضعیت و شرایط کشتی آزاد با کشتی فرنگی تفاوت داشت و ملی‌پوشان کشتی آزاد بایستی در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی در کیش حاضر می‌شدند.

وی افزود: در واقع، سخت‌گیری برای کشتی گرفتن ملی‌پوشان کشتی آزاد ایران در رقابت‌های بین المللی جام تختی، بیشتر از کشتی فرنگی و شرکت ملی‌پوشان کشتی فرنگی در جام بین‌المللی یادگار امام (ره) در شهر قم بود.

ربطی گفت: 'محمد بنا' سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران، قطعا کشتی‌گیران غایب خود در رقابت‌های بین‌المللی جام یادگار امام (ره) را در اردوهای آمادگی تیم ملی ایران محک خواهد زد.

دبیر فدراسیون کشتی در پایان از همه ملی‌پوشان کشتی آزاد و فرنگی ایران خواست که تابع و مطیع دستورات و فرامین اعضای کادر فنی این تیم‌ها باشند و از دستورات مربیان خود سرپیچی نکنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد